Negyedik lépés a hatékony időgazdálkodás felé:

MEETING, MEETING, MEETING…

Egy cég ettől látszik komolynak. Ez masszírozza a vezetők egóját, hogy sokan leülnek és hallgatják őt. Kevés az olyan cég, ahol van értelme a meetingeknek, ahol szükséges, hogy sok ember üljön le és merengjen a számokon, a statisztikákon.
Nem vagyok meetingellenes, de abban az aspektusban, ahogy azt sokan értik (unalmas, hosszú, feleslegesnek tűnő, agymenés stílusú, egó-fitogtató) nem sok értelmét látom.

Feladatorientált, vagy eredményorientált vagyok?

Korábban ezt már kiveséztük.
Ha az eredmény a fontos, akkor ha meetinget hívunk össze, akkor határozzuk meg annak a céljait, és röviden, lényegre törően úgy folytassuk le, hogy ezeket a célokat el is érjük.

Nem árt, ha előre tudnak a kollégák arról, hogy mi is lesz a meetingen.
Én ezt úgy csinálom, hogy van egy megosztott, szerkeszthető táblázat, ahová felírom a témákat és azt, hogy ezekben a témákban mi a cél:

Hibás meeting-témafelvetés:
Pl.: Új termék bevezetésének megbeszélése.

Azért hibás, mert túl általános. A meeting átmegy brainstormingba. Az is jó dolog, de most nem az a cél.

Helyes témafelvetés:

Új termék bevezetéséhez a végleges webszöveg elfogadása.
Felelős: Jóska, Pista, Gizike.
Előkészítési határidő: kedd.
Írásbeli véleményezést várunk: Tomitól, Gézától, Sanyitól, szerda délután 2-ig.
Véglegesítés: Csütörtök délután 2-ig.
A pénteki meetingen az a cél, hogy az összes értékesítő lássa, hogy mi fog felmenni a webre.

Különbség a két megközelítésmód között:
Az első könnyen átmegy brainstormingba, mindenki bele fog szólni. Órákig megy az okoskodás, olyanok is döntéseket akarnak hozni, akik nem értenek hozzá, nem ismerik a háttérinfókat és nincs joguk dönteni.
A másodikban a hozzáértők kidolgozzák a szöveget, és csak tájékoztatják a többieket az elvégzett munkáról.
A cél tehát az a fent említett példában, hogy megismerjék a website kommunikációját, nem az, hogy beleszóljanak, hogy mi legyen a szöveg.

Fontos, hogy a meeting vezetője moderátor legyen, minden témához rendeljen időtartamot és előre közölje a kollégákkal, hogy mennyi időre lesz szükség a tárgyalásra.

Mindenképpen fejeződjön be a tárgyalás a megadott idő alatt, ne szórakozzunk senki idejével.

Ha elhúzódik, annak az alábbi okai lehetnek:
Nem volt a témafelvetés és az előkészítés egyértelmű.
Nem tartottuk be az időt.
Sz ment át, nem moderálta a vezető jól.

Annak érdekében, hogy ezeket elkerüljük, csak a jól előkészített témákat engedjük be a meetingre.
Tartsuk az idősávokat, ha látszik, hogy nem érjük el a kitűzött célokat, beszéljük meg, hogy ezt egy másik meetingen folytatjuk.

Neked, vezetőnek nincs időd felesleges szócséplésekre. Neked hatékony munkavégzésre van szükséged.

Tarts célratörő meetingeket a céged és kollégáid fejlődése érdekében!

Share This

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás